Strategia i optymalizacja sprzedaży
Przeprowadzamy kompleksowe audyty – sprawdzamy, w jaki sposób działają procesy w obszarze sprzedaży, pokazując, gdzie należy dokonać zmian.
Wskazujemy, jak zwiększyć skuteczność działań i wdrożyć najlepsze, sprawdzone i praktyczne rozwiązania w celu wzrostu przychodów i poziomu rentowności przedsiębiorstwa. Audyt sprzedaży realizowany przez Aligis, odpowiada na wszystkie Państwa pytania dotyczące skutecznej strategii sprzedażowej i polityki handlowej. Jednym z kluczowych elementów audytu jest ocena, na ile strategiczne cele firmy realizowane są przez dział sprzedaży, ponieważ, właśnie one mają bezpośrednie odzwierciedlenie w wynikach pracy tego działu.
Analiza i ocena poszczególnych etapów procesu sprzedaży. Jej celem jest poprawa funkcjonowania organizacji.
Analiza jest dokonywana m.in. na podstawie wywiadów z pracownikami odpowiedzialnymi za poszczególne czynności w firmie. Dzięki dobrze zmapowanym procesom dokonujemy weryfikacji i znajdujemy źródła popełnionych w firmie błędów, dając punkt wyjścia do zmian i optymalizacji. Mapa procesów sprzedażowych usprawnia i przyspiesza budowanie strategii sprzedaży.
Marketing jako narzędzie wsparcia działań sprzedażowych, analiz konkurencji i klienta. Bezpośrednie dotarcie do większej liczby klientów z komunikacją wartości, maksymalizacja zwrotu z wydatków promocyjnych i reklamowych.
Działania marketingowe ukierunkowane na generowanie szans sprzedażowych i budowa kompetencji oraz przewag konkurencyjnych z wykorzystaniem:
- Badanie konkurencji i dostawców, oferowane produkty i usługi, udziały w rynku,
- Badanie rynku, wielkość i potencjał wzrostu danego rynku, otoczenie społeczne, makroekonomiczne oraz prawne.
- Badanie klientów, ich potrzeby, oczekiwania, preferencje oraz kryteria decydujące o wyborze dostawcy, produktu lub usługi.
- Badania cen, zebranie informacji o cenach konkurentów, dostawców, dynamika zmiany cen, różnicowanie cen pomiędzy kanałami sprzedaży i lokalizacjami poszczególnych marek i produktów.
- Badania produktów i usług poprzez ocenę jakości oraz sposobów sprzedaży i komunikacji.
Zebrane informacje będą niezbędne do podejmowania decyzji, tworzenia planów sprzedaży oraz budowania strategii.
Opierając się na wynikach audytu, oferujemy przygotowanie długofalowej i efektywnej strategii sprzedaży.
Kompleksowe strategie sprzedaży zawierają analizę profilu potencjalnego klienta, sposobu dotarcia, wybrania właściwej prezentacji produktu, opracowanie strategii i taktyki komunikacyjnej, określenie standardów prowadzenia procesu sprzedaży, sposobu dostarczenia oraz ceny wraz z rabatami wspierającymi rentowne zachowania klientów, przy jakiej osiągniemy maksimum stosunku popytu do podaży. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, eksperci Aligis każdorazowo dopasowują strategię do oczekiwań, możliwości zasobowych oraz kultury organizacyjnej Firmy.
Kompleksowe zarządzanie i optymalizacja pracy Działu Sprzedaży.
Bardzo szeroki obszar działań Aligis, obejmujący między innymi: tworzenie struktury i wskazywanie trendów sprzedaży, strategie zarządzania terytoriami sprzedaży z wykorzystaniem bieżących instrumentów marketingowych, techniki negocjacji handlowych i sprzedaży, zarządzanie relacjami z klientem, ale także zachowania nabywców i segmentacja rynku, lokalizacja miejsca sprzedaży, polityka asortymentowa i kreowanie marki, wykorzystanie technologii elektronicznej, strategia komunikacji z rynkiem, polityka cen i rabatów.
Skuteczne metody wspierania rozwoju pracowników. Coaching i mentoring, obok szkoleń, są kluczowymi narzędziami, które mogą zarówno doraźnie, jak i długofalowo wpływać na efektywność handlowców, rozwijając ich kompetencje oraz potencjał managerski i sprzedażowy – niezależnie od dotychczasowego doświadczenia i zajmowanego stanowiska.
- Podniesienie wyników sprzedaży
- Przygotowanie procesów i procedur pracy działu handlowego.
- Opracowanie planu sprzedaży i budżetu marketingowego.
- Wdrożenie nowych procedur i procesów, także na styku działów, obszarów.
- Przygotowanie strategii sprzedaży, rynki krajowe oraz zagraniczne.
- Segmentacja klientów, kanały dystrybucji.
- Przygotowanie narzędzi analitycznych do badania portfela klientów.
- Optymalizację zasobów, decyzyjność i odpowiedzialność za wynik.
- Pomoc we wdrożeniu narzędzi wspierających sprzedaż: CRM, budżety.
- Wdrożenie systemu pomiaru efektywności sprzedaży.
- Planowanie sprzedaży i budżetowanie dopasowanie do specyfiki firmy.
- Analiza wpływu aktywności handlowych na wynik sprzedaży.
- Mapa i opis procesu sprzedaży.
- Zarządzanie portfelem klientów
- Wzrost kompetencji pracowników,
- Koncepcja CRM – specyfikacja obejmująca procesy i analitykę oraz wsparcie w wyborze firmy wdrażającej.
- CRM, budżety i interaktywne
- Analityka sprzedaży w BI (pulpity, dashboard)
- Ścieżki rozwoju uczestników procesu sprzedaży.
Dane kontaktowe
Formularz kontaktowy
Jeśli myślisz o karierze w konsultingu, zaaplikuj do nas. Jak tylko otworzy się rekrutacja, odezwiemy się do Ciebie!